Metodická příručka je navržena jako námět, který si můžete operativně a kreativně dotvořit podle požadavků a momentální situace (jací se Vám sešly žáci, jaká jsou místní specifika na Vaší škole), aby se rozvíjela především kreativita a týmová spolupráce žáků.
Jde o mnohem víc než jen o hodinu občanské výchovy! Metodická příručka je sestavená podle metody otevřené didaktiky. Otevírá žákům cestu k samostatnému myšlení skrze různorodá témata tak, aby se skutečně zamysleli, porozuměli a nazírali na věci z různých úhlů. Vede žáky, aby se naučili třídit informace, vyhledávat kvalitní a ověřené zdroje. Učí pracovat s vlastním názorem a s názorem ostatních.
Cílem je, aby výuka žáky bavila. Látka je propojena s praxí s důrazem na aktivitu žáků. Žádné biflování, ale pokládání otázek a samostatné přemýšlení o probíraných tématech.