Lektorka: Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková
Obsah: Základní
orientace v legislativních změnách dle novely školského zákona a jejich
promítnutí do činnosti školních poradenských pracovišť a sítě poradenských
zařízení. Funkční školní poradenské pracoviště, kompetence a náplň práce školního speciálního pedagoga, školního psychologa, metodika prevence a
výchovných poradců. Vymezení 1. stupně podpůrných opatření (PO), plán
pedagogické podpory (PLPP). Asistent
pedagoga a školní asistent.
Přehled témat výuky:
- Školní poradenské pracoviště, kompetence a náplň práce školního speciálního pedagoga, školního psychologa, metodika prevence a výchovných poradců. Vedení dokumentace o klientech. (2 hodiny)
- Spolupráce ŠPP s pedagogickým sborem a rodiči. (1 hodina)
- Asistent pedagoga a školní asistent – kompetence a možnosti podpůrných opatření. (1 hodina)
- Základní orientace v legislativních změnách, vyplývajících z novely školského zákona a jejich promítnutí do činnosti školních poradenských pracovišť a sítě poradenských zařízení. (1 hodina)
- Vymezení 1. stupně podpůrných opatření (PO), průběh poskytování prvního stupně PO, role osob podílejících se na poskytování 1. stupně PO – role vyučujících, výchovného poradce, školních specialistů. (2 hodiny)
- Plán pedagogické podpory (PLPP) náležitosti, pravidla pro jeho využívání, praktický nácvik. (1 hodiny)
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Cílová skupina: Učitelé
I. a II. stupně ZŠ, víceletých gymnázií; Speciální
pedagogové; Školní
psychologové; Metodici
prevence;
Asistenti
pedagoga.