Lektor: Mgr. Jiří Merta
Obsah: Obsah semináře je zaměřen na rozvoj žáka s lehkým mentálním postižením (dále LMP) na běžné ZŠ. Program bude veden prakticky s názornými ukázkami konkrétních pomůcek a činností se žáky s LMP.
Přehled témat výuky:
- Definice mentálního postižení (0,5h)
- Systém vzdělávání žáků s mentálním postižením v ČR (0,5h)
- Specifika přístupu k žákům s lehkým mentálním postižením v průběhu výchovy a vzdělávání (1h)
- Spolupráce se školským poradenským zařízením při návrhu podpůrných opatření pro žáky s LMP (1h)
- Úprava výukových materiálů, využívání podpůrných opatření a kompenzačních pomůcek při vzdělávání žáků s LMP (1h)
- Tvorba IVP pro žáky s LMP - úpravy výstupů a obsahu vzdělávání pro žáky s LMP (2h)
- Hodnocení žáků s LMP (1h)
- Možnosti dalšího vzdělávání žáků s LMP po ukončení základního vzdělávání (0,5h)
- Komunikace se zákonnými zástupci žáků s LMP (0,5h)
Vzdělávací cíl: Účastník se seznámí s osobnostními specifiky žáků s LMP a s důležitostí diagnostiky, aby dokázal se žákem lépe pracovat na úrovni, kde se žák v daný moment nachází a nastavil individuální práci správným směrem. Dokáže vypracovat individuální vzdělávací plán s upravenými očekávanými výstupy a obsahem vzdělávání. Bude připraven na možná úskalí při komunikaci se zákonnými zástupci. Bude vědět, jak spolupracovat na úrovni škola - rodič - ŠPZ. Získá přehled o dalším možném vzdělávání žáků s LMP.
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Cílová skupina: Učitel - metodik prevence; Ředitelé škol a školských zařízení; Učitelé 1.stupně ZŠ; Učitelé 2.stupně ZŠ; Asistenti pedagoga; Speciální pedagogové; Psychologové.