Lektor: Mgr. Jiří Merta
Obsah: Seminář je zaměřen na objevování a nastavování optimální spolupráce asistenta pedagoga a učitele v průběhu vyučovací hodiny a při její přípravě. Metodické vedení, komunikace mezi asistentem pedagoga a učitelem, zpětné vazby, možné přístupy v podpoře a pomoci žákovi podle druhu postižení jsou vysvětlovány na aktivních příkladech s využitím vybraných kompenzačních pomůcek.
Přehled témat výuky:
- Náplň práce asistenta pedagoga v běžné třídě ZŠ (1h)
- Příklady podpory a pomoci ve spolupráci učitele a asistenta pedagoga u žáka s:
- mentálním postižením (1,5h)
- tělesným postižením (1h)
- sluchovým postižením (0,5h)
- zrakovým postižením (0,5h)
- narušenou komunikační schopností (0,5h)
- poruchou autistického spektra (1h)
- vývojovými poruchami učení nebo chování (1h)
- Metodické vedení asistenta pedagoga na úrovni školy případně školského poradenského zařízení (1h)