Kontrola e-mailu

Zadaný e-mail už existuje. Prosíme, přihlašte se.


Přihlásit se

Zapomenuté heslo

Upozornění!

Toto zboží nelze vložit do košíku!

V košíku již máte vložený stejný produkt. V  tomto případě již nelze přidat jeho bezplatnou ukázku.

Upozornění!

V košíku se nacházelo zboží, které bylo přepsáno!

Z košíku byla odebrána bezplatná ukázka produktu, který si v objednávce kupujete.

Telefon: 226 256 081    Email: taktik@Etaktik.cz    0 Kč

NavigaceNavigace 0

Hodnocení a sebehodnocení žáka

Lektor: Mgr. Rober Čapek, Ph.D.

Obsah: Hodnocení má klíčové postavení – je pro žáky zpětnou vazbou, určuje jejich vztah k učiteli, mělo by pro ně být motivací, aby ve svém úsilí pokračovali, posilovat jejich odhodlání vzdělávat se dál. Z těchto důvodů by také mělo být učitelem správně pojato a místo v procesu výuky by měla mít i evaluace, kterou on sám i žáci zjišťují, jestli je nastavení průběhu vyučování ve všech ohledech efektivní.

  • Jaký je účel hodnocení, co je to hodnocení? (0,5 hodiny)
  • Povzbuzující reakce (0,5 hodiny)
  • Nevýhody současného klasifikování (0,5 hodiny)
  • Doplňkové formy hodnocení (0,5 hodiny)
  • Slovní hodnocení versus známky (0,5 hodiny)
  • Kriteriální a normativní hodnocení (0,5 hodiny)
  • Individuální a sociální vztahová norma – jak vlastně hodnotit? (0,5 hodiny)
  • Psychologické aspekty hodnocení: To by se učiteli stát nemělo! (některé hodnotící systémy) (0,5 hodiny)
  • Vzájemné hodnocení a sebehodnocení žáků (0,5 hodiny)
  • Reflexe z praxe (1 hodina)
  • Závěrečné shrnutí: co je tedy při hodnocení důležité? (1 hodina)
Vzdělávací cíl: Cílem semináře je doplnit dovednosti účastníků o nové poznatky v oblasti hodnocení, seznámit je s dalšími způsoby používanými v jiných školských systémech. To vše souvisí s filozofií vzdělávacího působení na žáky nebo studenty, která by měla být pozitivně působící a nesoutěživá, která podporuje vhodné edukační klima a o které také pojednávají jednotlivá témata semináře. Účastníci si prakticky vyzkouší nové způsoby hodnocení a získají i další praktické náměty do své praxe.
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Cílová skupina: Ředitelé škol a školských zařízení; Učitelé 1.stupně ZŠ; Učitelé 2.stupně ZŠ; Učitelé gymnázií; Učitelé SOŠ a SOU
Hodnocení a sebehodnocení žáka